[imagebrowser id=1406]Meditatia copilului pare sa fie o metoda din ce in ce mai des folosita de catre parinti.
Atunci cand propriul copil este la scoala, parintii, fie din lipsa de timp, fie pur si simplu pentru ca nu se pot ridica la nivelul performantelor cerute de catre scoala opteaza pentru meditatia copilului lor la o anumita disciplina. Chiar daca acest lucru determina crearea unor costuri financiare destul de ridicate pentru parinti, meditatia copilului creaza pentru adulti un imbold cat se poate de pozitiv, fiind siguri de reusita scolara a copilului.
Chiar si asa, exista opinii potrivit carora acest lucru nu determina dezvoltarea standardelor educationale romanesti, iar incurajarea orelor de meditatie contra cost nu face nimic altceva decat sa determine o diminuare a standardelor de educatie oferite de profesori.
O alta varianta de asimilare a informatiei cerute de profesori este studiul individual. Cu alte cuvinte, in locul orelor de meditatie contra cost, copilul va putea fi stimulat sa invete singur, folosindu-se de indrumarile parintilor si chiar ale cadrelor didactice atunci cand ofera metode de lucru pentru acasa. Chiar daca acest lucru necesita o mai mare implicare din partea parintilor in activitatile copiilor, in realitate este una dintre metodele mult mai putin costisitoare, reusind, in acelasi timp, sa creeze si o anumita interactiune intre copii si parinti, stimulandu-i in acest mod sa invete.
Meditatia copilului la o anumita disciplina nu favorizeaza dezvoltarea abilitatilor de studiu individual, copilul avand nevoie mereu de sprijinul celor mai mari, dar si de indicatiile primite din partea lor pentru a studia. Cu toate acestea, programele scolare atat de incarcate necesita un efort suplimentar din partea copilului, nefiind indeajuns doar simpla parcurgere a materiei in clase ori efectuarea temelor pentru acasa.