Copiii prefera Coca-Cola, parintii vor sa le dea Napolact, arata studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la initiativa Radio ITSY BITSY, care analizeaza perceptia parintilor asupra brand-urilor pentru copii. Cercetarea vine in contextul preocuparii ITSY BITSY pentru sanatatea membrilor familiei si a grijii fata de produsele promovate in cadrul programelor postului de radio.
„De 8 ani ne preocupam de sanatatea familiilor si avem mare grija la tot ceea ce promovam pe radio si prin actiunile noastre. Promovam sanatatea in toate formele ei: fizica, prin miscare si alimentatie corecta, mentala, prin continut adecvat familiilor cu copii si sufleteasca, promovand grija si responsabilitatea. Cercetarea realizata impreuna cu Open-I Research este un mijloc de validare si calibrare, dar si o responsabilitate fata de ceea ce promovam in randul target-ului nostru”, a declarat Nadia Tataru, Director General ITSY BITSY.
“Conflictul dintre alegerile alimentare ale parintilor pentru copiii lor si dorintele copiilor, major influentate de comunicare si de forma in care li se vinde produsul, este o provocare semnificativa in marketing-ul produselor pentru copii. Nevoia de a comunica creativ si consecvent avantajele brand-urilor pentru copii, dar si de a livra produse conform promisiunilor fata de parinti sunt din ce in ce mai importante in aceasta piata. Trend-ul international de “Healthy food” devine deja relevant si pentru parintii romani, iar ei vor fi din ce in ce mai activi in a cauta si oferi alternative sanatoase copiilor.” declara Adina Nica, Managing Director Open-I Research.
Kinder, Danone si Nestle sunt marcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietatii ca marci pentru copii este completat, in ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark si Hochland. Topul respecta in mare masura ierarhia investitiilor in publicitate din ultimii ani. Practic, toate aceste marci se afla in topul celor mai mari investitori in publicitate, din categoriile mancare si bautura.
Napolact este considerat de catre parinti cel mai sanatos brand pentru copiii lor. In Topul marcilor sanatoase, Napolact este urmat de Zuzu, Dorna, Milli si Santal. Daca Kinder, Danone si Nestle sunt categoric percepute de parinti ca brand-uri pentru copii, acestia nu le considera si cea mai sanatoasa alegere pentru cei mici. Kinder nu se claseaza in top 10 marci sanatoase, iar Nestle si Danone ocupa locurile opt, respectiv noua in clasament. De asemenea, daca Tedi si Tymbark se clasau in top-ul notorietatii pe locurile 4, respective 9, in clasamentul marcilor sanatoase bauturile racoritoare sunt reprezentate doar de Santal.
Situatia se schimba insa daca ii intrebi pe parinti ce marci prefera copiii lor. Coca-Cola se claseaza pe locul 1, marcile de lactate si iaurturi lipsesc, apar insa mezelurile. Kinder, Milka, Barni, Hochland, Tedi, Prigat, Santal, Nesquick si Cristim completeaza in ordine top 10. Sapte dintre acestea nu se regasesc in topul marcilor percepute de catre parinti ca sanatoase pentru copiii lor.
Radio Itsy Bitsy a dorit sa inteleaga care este viziunea parintilor din Romania cu privire la ce este mai bun pentru copiii lor. Top Kids Brands a analizat marcile dupa criteriile care stau in spatele alegerilor parintilor: notorietatea spontana ca brand pentru copii, produs sanatos, perceptia ca brand benefic pentru copii, traditie in produse pentru copii, valori autentice si raportul calitate-pret. Un clasament final al marcilor dupa toate aceste criterii (folosind Indexul Top Kids Brands al Open-I Research) aseaza Danone in top, urmat de Nestle si de Napolact.
Studiul realizat de Open-I Research a folosit un esantion reprezentativ la nivel national de 400 de parinti din mediul urban, cu varste intre 25 si 45 de ani, care au copii cu varste intre 0 si 10 ani.
“Studiul facut de Open-I Research, Top Kids Brands a demonstrat inca o data ca exista o corelatie puternica intre bugetele de marketing si perceptia asupra marcilor dar si ca atributul “sanatos” devine si mai important in alegerile parintilor. Cu cat un brand care este perceput ca nesanatos de catre parinti este mai agresiv in a se adresa copiilor, cu atat este mai urat de catre parinti. Am putea defini astfel un nou concept: „love and hate brand”, rezultat al acestei divergente, care nu poate fi decat o provocare pentru managerii de brand. Rezolvarea acestui conflict va fi benefica pentru toti: brandul va deveni un „love brand” si pentru parinte si pentru copil, parintele va avea incredere sa isi lase copilul sa-si aleaga ceea ce-si doreste de la raft. Iar loialitatea este una puternica apoi.” declara Adina Nica, Managing Director Open-I Research.
Inca de la lansare, din urma cu 8 ani, ITSY BITSY a fost continuu preocupat sa ofere un mediu sanatos copiilor, promovand doar produselor care sunt potrivite acestora. Incepind din toamna acestui an, Radio ITSY BITSY s-a repozitionat si a inclus in grila de programe tronsoane specializate pentru parinti (zilnic de la 9 la 17), in care le ofera acestora informatii de parenting, alimentatie sanatoasa, educatie, cultura si divertisment.