[imagebrowser id=1649]Specialistii definesc Ergoterapia ca fiind terapia care vizeaza castigarea autonomiei personale, dezvoltarea abilitatilor manuale fine si cresterea increderii in fortele proprii.
Copilul are nevoie de un ergoterapeut atunci cand are deficiente neurologice sau ortopedice , isi revine dupa un traumatism sau o operatie dar si atunci cand copilul este dezvoltat conform varstei, dar are dificultati de coordonare. De ce un ergoterapeut?
Acest copil are nevoie de miscare, de exercitiu ca sa se descurce fara ajutor.
Iar ergoterapetul nu se uita la deficientele unui copil!
Ergoterapetul este interesat de resursele unui copil si de cum poate sa i le maximizeze.
Indiferent de problemele neurologice sau ortopedice ale copilasului, acesta are nevoie sa fie privit de un specialist ca pe un intreg, ca pe o fiinta intreaga, care insa are nevoie de ajutor. A doua abordare corecta se refera la miscare.
Orice om este creat pentru miscare, pentru activitate constienta, care aduce beneficii. Asadar si copilasii cu deficiente neurologice, post-traumatice, post-operatorii, cu dezvoltare psihologica normala, conform varstei cronologice, dar care intampina dificultati de coordonare, dexteritate, precizie au nevoie de activitate gandita, coordonata de un specialist.
Spre exemplu, in cazul deficientelor neurologice sau ortopedice, specialistul stabileste obiective.
O sa miscam corect mina!
O sa coordonam corect ochii cu mana!
Iata cum se desfasoara o sedinta de ergoterapie:
Punem copilasul sa apuce un cub pe care apoi sa-l introduca intr-un recipient. Sau il invatam sa inchida/ sa deschida nasturi pe o placa de invatare, sa faca extensia si flexia pumnului cu ajutorul unor mingii terapeutice, sa picteze cu degetelele pentru coordonare, spun psihologii.
Pe langa achizitiile motorii, iata ce obtine copilasul:
‘’Prin intermediul reusitelor, copilului ii creste stima de sine si prinde incredere in fortele proprii. Apare initiativa in activitate. Isi doreste rezultatul pozitiv ca sa simta bucuria reusitei. Se construieste astfel perseverenta si apar emotiile pozitive’’.
Ce fac parintii dupa orele de ergoterapie?
Specialistii le recomanda sa isi includa copiii in activitati in care sa-si foloseasca manutele. Dar dandu-le exemple, astfel incat cei mici sa aiba un model.
Hai sa iti arat cum pun cuburile pe o ata, iata un exemplu dat de parinte. Acesta va trebuie el insusi sa faca actiunea, in fata copilului. Apoi sa isi impulsioneze copilasul sa participe la activitate.