Doar 56% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani din România au competențe digitale, cel mai redus nivel din Europa, sub Bulgaria (58%), Italia (65%), Ungaria (68%), Letonia și Luxemburg (ambele 75%), arată Eurostat.
În 2019, patru din cinci tineri (80%) cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani în Uniunea Europeană (UE) aveau abilități digitale de bază sau peste acestea, cu 24 de puncte procentuale (pp) mai mare decât ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani (56%).
Dintre statele membre ale UE, Croația a avut cea mai mare pondere de persoane cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani cu abilități digitale de bază sau mai mari (97%), urmată de Estonia, Lituania și Olanda (93%), precum și Grecia (92% ).
Școala online
În ultimele luni, mulți tineri (cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani) au fost nevoiți să urmeze cursuri online, deoarece măsurile de blocare asociate pandemiei COVID-19 au împiedicat școlile, universitățile sau alte instituții profesionale și de formare profesională să efectueze predarea obișnuită.