Copiii își doresc metode de predare inspirate din viața reală, evaluări bazate pe proiecte individuale sau de echipă și o relație mai apropiată cu profesorii lor.
71% dintre elevii claselor VII-XII și-ar dori ca profesorii din România să predea folosind exerciții practice, inspirate din viața reală, în timp ce 83% dintre copii consideră că aplecarea dascălilor către elevi și crearea unor conexiuni de prietenie cu ei se numără printre schimbările sistemului educațional, atât de necesare din punctul lor de vedere, arată un studiu realizat de organizația educațională SuperTeach.
Discuțiile libere dintre profesori și elevi, care să le permită elevilor să-și exprime propriile opinii, se numără printre dorințele a 63% dintre respondenți, în vreme ce 53% simt nevoia de mai mult lucru în echipă.
Totodată, 82% dintre respondenți susțin că le-ar plăcea să fie evaluați mai des pe baza proiectelor creative, pe echipe (71%) ori pe baza portofolilor individuale. La polul opus, variantele de evaluare cel mai puțin preferate de elevi sunt testele individuale (41%), ascultarea online (30%) sau jurnalul (22%).
În ceea ce privește învățarea online, implementată în România din luna martie până la finalul anului școlar 2019-2020, 58% dintre elevi consideră că, datorită școlii online, au obținut mai mult timp pentru activitățile preferate (în special cei din clasele non-terminale – VII, respectiv IX-XI) și au putut experimenta școala prin intermediul platformelor digitale.