Fie că ai de susținut o prezentare în fața colegilor de facultate sau de birou, alegerea ținutei potrivite este cheia unui discurs reușit. Componenta vestimentară este esențială pentru a-ți conferi un plus de stăpânire și de încredere de sine, extrem de utile având în vedere că toate privirile vor fi ațintite spre tine. În plus, spun studiile, îmbrăcămintea corespunzătoare poate convinge auditoriul să îmbrățișeze mai rapid ideile pe care tu le împărtășești.
Dacă și tu crezi în sintagma dress for success, iată ce anume să porți atunci când susții o prezentare!
Regula de bază: informează-te asupra dress code-ului impus de organizatori
Deși, de cele mai multe ori, prezentatorii au libertatea de a-și alege singuri ținutele, pot exista și cazuri în care organizatorii impun participanților un anumit cod vestimentar. Cu precădere, acest lucru se poate întâmpla în cadrul facultăților de prestigiu care vor să-și exprime identitatea inclusiv prin intermediul ținutelor pe care le poartă studenții lor. Deși, dacă ești înscrisă la un astfel de colegiu, nu ar fi rău să ceri detalii de acest gen înainte de data susținerii prezentării.
Ce variante ai, însă, atunci când organizatorii nu impun un dress code anume? Cea mai safe alegere este ținuta smart-casual, la fel și o ținută office clasică, pe care o poți compune cu ajutorul unei cămăși de damă, a unei fuste conice și a unui sacou într-o nuanță uni.
Truc pentru succes: îmbracă-te în același stil ca auditoriu
Printre trucurile la care apelează frecvent cei mai buni speakeri se numără și acesta: alegerea unei vestimentații asemănătoare ca cea a auditoriului. Așa cum intuiești deja, acest lucru te va ajuta să elimini diferențele dintre tine și cei care te ascultă și te privesc, făcându-i să creadă că ești ”de-al lor”. Pe de altă parte, fiind pus în postura de a le vorbi, să spunem, unor oameni de afaceri bine îmbrăcați, cu siguranță nici ținuta ta nu poate fi mai prejos; investește în piese de îmbrăcăminte de calitate, poartă accesorii discrete și asigură-te că hainele tale sunt perfect curate și netezite – vei transmite astfel profesionalism, grija pentru detalii și credibilitate.
Ținuta pentru marketeri și oamenii de vânzări – reprezintă-ți brandul
Participi la un eveniment de vânzări? Aceasta este o ocazia de a scoate în față brandul pe care-l reprezinți. Dacă ai o anumită culoare care te reprezintă (o strategie pe care o adoptă frecvent marile companii de telefonie), nu ezita să o porți. De asemenea, dacă nu există restricții din punct de vedere al dress code-ului, atunci profită și personalizează-ți unul dintre obiectele vestimentare pe care le porți cu logo-ul companiei. Pe cât posibil, încearcă să îmbraci haine în culori care contrastează cu cea a scenei sau a fundalului – vei capta, astfel, atenția celor din public.
Principiul nescris: poartă haine în care te simți confortabil
Un principiu nescris al prezentărilor de succes promovează alegerea unei ținute care să te reprezinte și în care să te simți confortabil. Oricât de pompoasă sau de atent aleasă ar fi îmbrăcămintea pe care o porți, dacă nu îți oferă lejeritate și dacă nu te avantajează cu siguranță aceste lucruri vor fi ușor de observat și de către publicul tău.
În cazul în care urmează să te deplasezi într-un alt oraș sau chiar peste granițele țării pentru susținerea prezentării, sfatul nostru este să iei cu tine mai multe variante vestimentare de back up. Este foarte posibil ca, în timpul călătoriei, în bagajul tău să aibă loc mici incidente care să-ți compromită hainele; de asemenea, nu este exclus ca, în avion, să capeți o pată de cafea pe cămașa imaculată!
Pe scurt, poartă haine care te reprezintă, respectă dress code-ul organizatorilor dacă acesta există și încearcă să păstrezi același stil ca cel al auditoriului tău.