Evoluția tehnologiei, accesibilitatea internetului și utilizarea la scară largă a mijloacelor de informare online a dus la schimbarea obiceiurilor noastre de cumpărare. Prezența magazinelor online, prin diversitatea produselor, prin bogăția descrierilor și mijloacelor de comparare, prin calitatea navigării, prin modalitățile și costurile de livrare, fac din cumpărarea online alegerea cea mai eficientă. Ca orice altă achiziție, cumpărarea de haine din magazine online se situează și ea într-un trend ascendent.
În anului 2017, conform unui studiu GPeC, achiziția online de produse fizice a ajuns la 2,8 miliarde de euro, cu o creștere de 40% față de anul anterior, respectiv 7,67 milioane euro/zi. Conform aceleiași statistici, în România, se cumpără mai mult de pe mobil, rata de pătrundere a internetului mobil fiind de 85 % din populație, față de 55% din populație, procent care are internet fix. Profilul cumpărătorului online este acelea de femeie sau bărbat, cu vârsta cuprinsă intre 18 și 34 de ani, preponderent din mediul urban, care cumpără cel puțin o data pe lună, vizitează im medie 9 magazine/an, cu o frecventă de 3-4 ori/săptămână.
Principalele motive pentru care oamenii achiziționează online sunt:
- Este mai comod să cumperi online
- Oferta de produse este mai mare
- Poți vedea mai bine produsele și descrierile lor
- Poți compara mai ușor prețurile și caracteristicile produselor
- Scapi de aglomerația și de timpul pierdut cu plimbatul prin magazine
- Poți găsi prețuri mai bune decât în magazinele fizice
- Poți returna produsele mai ușor.
Printre dezavantajele achizițiilor online se numără:
- Neîncrederea în magazinele online
- Teama că produsele achiziționate nu corespund cu ceea ce se prezintă în site
- Imposibilitatea de a testa și proba produsele
- Neîncredere în siguranța plaților online
- Plata taxei de transport care face adesea produsele mai scumpe.
Românii achiziționează online cel mai adesea produse electronice IT & C, urmate de haine și accesorii, apoi produse home&deco, cărți și produse de puericultură. Cea mai spectaculoasă creștere având-o în ultimul an achiziția de haine. Dacă cu un an în urmă românii cumpărau online articole vestimentare de aproximativ 161 lei/an, în 2017 suma aproape că s-a dublat, ajungând până la 300 lei/an.
Atunci când decidem să cumpărăm online, principali factori de influență sunt:
- Prețul cel mai mic
- Calitatea și faima magazinului online
- Descrierea și informațiile cât mai detaliate despre produse
- Calitatea navigării în site.
- Costul și rapiditatea livrării
- Politica de retur și de fidelizare a magazinului online.
Pentru a te convinge de calitatea brandului care ți-a oferit aceste informații, intră și tu în magazinul online de articole vestimentare pentru femei MAHONI. Mahoni este un nume frumos, pe care îl vom regăsi tot mai des pe buzele cât mai multor femei. Înseamnă a alege ceea ce îți place ție, a avea grijă de tine, a opri pentru o fracțiune de secundă timpul și a-ți oferi un mic moment de atenție. Fie că îți place să te inspiri din tendințele actuale, fie că ești o persoană mai degrabă clasică, dar iubești confortul, lucrurile practice și vrei să rămâi mereu tu însăți, la acest magazin online de haine pentru femei găsești diversitatea și produsele potrivite pentru orice gusturi și pentru orice tip de buget.
Intră și tu pe MAHONI.RO, dă share sau like paginii de Facebook și fă parte din categoria tinerelor și femeilor care, deși nu sunt victime ale modei, știu să își ofere mici momente de răsfăț!
Pentru campanii de promovare online apelează la Edcora Agenție Marketing Digital.