Apelul Mastercard: Este timpul să punem capăt discriminărilor de gen față de antreprenoriatul feminin din întreaga lume

România se află pe locul 9 în clasamentul țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deținute de femei, potrivit studiului Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018, lansat astăzi. Studiul, care a ajuns în acest an la a doua ediție, analizează progresul și realizările antreprenorilor de sex feminin din 57 de țări care acoperă 5 regiuni geografice – Asia-Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu și Africa și America de Nord.

Mastercard Index of Women Entrepreneurs a ajuns în acest an la a doua ediție, ceea ce ne permite să analizăm cu atenție, de la un an la altul, dinamica antreprenoriatului feminin din România. Per ansamblu, România înregistrează scoruri mai bune decât în 2017, un trend ce sperăm că va continua și în anii următori, astfel încât femeile antreprenor și cele de afaceri din țara noastră să reușească să își realizeze pe deplin potențialul, să își atingă obiectivele și, în cele din urmă, să accelereze creșterea incluziunii. Lansarea Mastercard Index of Women Entrepreneurs în preajma Zilei Internaționale a Femeii reprezintă un apel al Mastercard la nivel global de a pune capăt discriminărilor de gen față de antreprenoriatul feminin din întreaga lume”, a declarat Diana Tănase, Marketing Manager, Mastercard România.

Rezultatele studiului Mastercard arată că, din totalul afacerilor din România, 28,9% sunt deținute de femei. România a înregistrat o creștere la această categorie, în contextul în care, anul trecut, se afla pe locul 13, cu un procent de 27,5% al numărului total de afaceri deținute de femei.

Din Top 10 al țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor înființate și conduse de femei fac parte Ghana (unde 46,4% din totalul afacerilor sunt deținute de femei), pe primul loc, urmată de Rusia – 34,6%, Uganda – 33,8%, Noua Zeelandă – 33%, Australia – 32,1%, Vietnam – 31,3%, Polonia – 30,3%, Spania – 29,4%, România – 28,9% și Portugalia -28,7%.

În ceea ce privește condițiile de sprijin și oportunitățile de dezvoltare antreprenorială pe care le au femeile, România ocupă locul 32 din 57, cu un procent de 61,9%. Clasamentul Mastercard Index of Women Entrepreneurs ia în calcul rezultatele progresului înregistrat de femei (categorie la care România se află pe locul 33), cunoștințele și accesul la resurse financiare (România se află pe locul 24) și sprijinirea inițiativelor antreprenoriale (România se află pe locul 29).

Față de anul trecut, România a înregistrat o ușoară scădere: în 2017, se afla pe locul 29 din 54 de țări, cu un procent de 62,1%. Pe primele locuri se află Noua Zeelandă – 74,2%, Suedia – 71,3%, Canada – 70,9%, Statele Unite ale Americii – 70,8%, Singapore – 69,2%, Portugalia – 69,1%, Australia – 68,9%, Belgia – 68,7% și Filipine – 68%.

Prejudecățile de gen, prezente atât în țările în curs de dezvoltare, cât și în cele dezvoltate

Datele la nivel global ale Mastercard Index of Women Entrepreneurs arată că antreprenoriatul feminin pare să prospere în economiile mai dezvoltate. În comparație cu femeile antreprenor din piețele emergente, femeile care au înființat și care dețin afaceri în țările dezvoltate au posibilitatea să aleagă dintr-o gamă mai largă de resurse și oportunități, ce le permit inclusiv accesul la capital, la servicii financiare și la programe academice.

În ansamblu, studiul Mastercard indică faptul că, în ciuda prejudecăților culturale de gen, care pot crea blocaje semnificative și care le pot împiedica pe femeile antreprenor să avanseze și să își atingă adevăratul potențial, antreprenoriatul feminin din întreaga lume continuă să facă progrese.

În calitate de propietari de afaceri, femeile antreprenor din întreaga lume au făcut progrese remarcabile, însă, încă nu și-au atins adevăratul potențial și încă lucrează pentru a ajunge în acest punct. Vrem să atragem atenția asupra acestor eforturi pe care le fac, pentru că noi credem că, astfel, putem să le oferim sprijin și putere femeilor în așa fel încât să fie cât mai aproape de obiectivul lor de a conduce afaceri de succes și de a duce o viață satisfăcătoare și mai împlinită din punct de vedere financiar”, a afirmat Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mastercard.

Piețele dezvoltate nu sunt imune la prejudecățile culturale față de antreprenoriatul feminin. În Noua Zeelandă, studiul Mastercard a scos la iveală că societatea este mai puțin receptivă în ceea ce le privește pe femeile antreprenor. În ciuda acestor circumstanțe, femeile din Noua Zeelandă care dețin afaceri au depășit această provocare și, pentru al doilea an consecutiv, au pus Noua Zeelandă pe primul loc în topul Mastercard Index of Women Entrepreneurs.

Studiul Mastercard sugerează, totodată, că oportunitățile de dezvoltare ale antreprenoriatului feminin nu sunt neapărat aliniate la ritmul dezvoltării economice a pieței. În economiile emergente, cum sunt Ghana (una dintre celei trei piețe incluse în studiul Mastercard în acest an, alături de Malawi și Nigeria), Uganda și Vietnam, rata femeilor antreprenor este mai mare decât în cazul țărilor mai dezvoltate. Femeile din aceste piețe sunt considerate antreprenori de necesitate, pentru că, în ciuda lipsei de capital financiar și a accesului la servicii de asistență, cea care le stimulează să reușească este nevoia de supraviețuire.

Pe de altă parte, țările care au înregistrat cele mai mari scoruri – Noua Zeelandă, Suedia, Canada, Statele Unite ale Americii și Singapore – au în comun 4 factori-cheie ce permit afacerilor să aibă succes: accesul la servicii financiare, ușurința de a face business, sprijinul puternic acordat IMM-urilor și o guvernare de calitate.

În piețe precum Filipine, Botswana, Thailanda, Polonia și Costa Rica, antreprenoriatul este considerat un bilet al oportunității pentru femei, așa cum arată concluziile studiului Mastercard. Deși condițiile de susținere ale antreprenorilor din aceste piețe nu sunt la fel de favorabile ca în alte state, acestea sunt puternic reprezentate de liderii de afaceri de sex feminin, de profesioniști și de lucrători tehnici, de un peisaj vibrant al antreprenoriatului local și de o atenție deosebită pentru statutul de antreprenor de succes.

Redactia Bebelu
Redactia Bebelu
Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilului. Bebelu este o plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii. Ne propunem să încântăm vizitatorii, să-i fascinăm, să-i surprindem şi să-i reţinem în mrejele paginilor noastre.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.

Related Posts

Comentarii

Articole recente

Categorii Populare