[imagebrowser id=528]In perioada 9-30 martie 2012, s-a desfasurat etapa de pretestare a instrumentelor de colectare a datelor in cadrul Studiului International cu privire la predare si invatare – TALIS 2013.
Este pentru prima data cand Romania participa la un astfel de demers ce are ca grup-tinta cadrele didactice si care se refera la procesul de predare-invatare, respectiv mediul scolar in general. Actiunea a avut loc in 40 de unitati de invatamant din 28 de judete si din municipiul Bucuresti. In Romania, studiul TALIS vizeaza anul acesta atat invatamantul gimnazial, cat si scolile eligibile PISA.
Intrebarile din chestionare au vizat urmatoarele aspecte: generalitati despre mediul socio-educational (10%), dezvoltarea profesionala continua a cadrelor didactice (17%), evaluarea activitatii cadrelor didactice si feed-back-ul (20%), practicile de predare, convingeri si atitudini (45%), climatul scolar, managementul scolii si satisfactia la locul de munca (8%). Remarcabila este, de asemenea, optiunea de tara a Romaniei privind modalitatea de completare a chestionarelor – exclusiv online. Identitatea respondentilor este protejata, iar raspunsurile acestora nu urmaresc sub nici o forma sa evalueze performanta profesorilor, a scolilor sau a directorilor de scoala.
Scolile participante au fost selectate de catre Consortiul TALIS, conform procedurilor internationale de esantionare, iar respondentii au fost selectati aleatoriu. Studiul TALIS 2013 ofera profesorilor si directorilor de scoala posibilitatea de a contribui la analiza sistemului educational si la dezvoltarea politicilor in domeniu. Studiul TALIS se administreaza in 33 de tari si reprezinta primul studiu international axat pe mediul educational si conditiile de desfasurare a activitatii profesorilor in scoala. Studiul presupune administrarea de chestionare profesorilor care predau in invatamantul gimnazial sau in scolile eligibile PISA, precum si directorilor acestor scoli. Urmatoarea etapa va fi administrarea studiului de baza TALIS 2013 in perioada februarie-aprilie 2013, in 200 de institutii de invatamant gimnazial si 172 scoli eligibile PISA. Finalizarea studiului are ca termen luna iunie 2014, o data cu publicarea raportului international cu privire la rezultatele studiului.
Foto: http://www.calificativ.ro / http://www.caon.ro