Ce brand-uri iubesc parintii si copiii

Familia ITSY BITSYCopiii prefera Coca-Cola, parintii vor sa le dea Napolact, arata studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la initiativa Radio ITSY BITSY, care analizeaza perceptia parintilor asupra brand-urilor pentru copii. Cercetarea vine in contextul preocuparii ITSY BITSY pentru sanatatea membrilor familiei si a grijii fata de produsele promovate in cadrul programelor postului de radio.

„De 8 ani ne preocupam de sanatatea familiilor si avem mare grija la tot ceea ce promovam pe radio si prin actiunile noastre. Promovam sanatatea in toate formele ei: fizica, prin miscare si alimentatie corecta, mentala, prin continut adecvat familiilor cu copii si sufleteasca, promovand grija si responsabilitatea. Cercetarea realizata impreuna cu Open-I Research este un mijloc de validare si calibrare, dar si o responsabilitate fata de ceea ce promovam in randul target-ului nostru”, a declarat Nadia Tataru, Director General ITSY BITSY.

Conflictul dintre alegerile alimentare ale parintilor pentru copiii lor si dorintele copiilor, major influentate de comunicare si de forma in care li se vinde produsul,  este o provocare semnificativa in marketing-ul produselor pentru copii. Nevoia de a comunica creativ si consecvent avantajele brand-urilor pentru copii, dar si de a livra produse conform promisiunilor fata de parinti sunt din ce in ce mai importante in aceasta piata. Trend-ul international de “Healthy food” devine deja relevant si pentru parintii romani, iar ei vor fi din ce in ce mai activi in a cauta si oferi alternative sanatoase copiilor.” declara Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Kinder, Danone si Nestle sunt marcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietatii ca marci pentru copii este completat, in ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark si Hochland. Topul respecta in mare masura ierarhia investitiilor in publicitate din ultimii ani. Practic, toate aceste marci se afla in topul celor mai mari investitori in publicitate, din categoriile mancare si bautura.

Napolact este considerat de catre parinti cel mai sanatos brand pentru copiii lor. In Topul marcilor sanatoase, Napolact este urmat de Zuzu, Dorna, Milli si Santal. Daca Kinder, Danone si Nestle sunt categoric percepute de parinti ca brand-uri pentru copii, acestia nu le considera si cea mai sanatoasa alegere pentru cei mici. Kinder nu se claseaza in top 10 marci sanatoase, iar Nestle si Danone ocupa locurile opt, respectiv noua in clasament. De asemenea, daca Tedi si Tymbark se clasau in top-ul notorietatii pe locurile 4, respective 9, in clasamentul marcilor sanatoase bauturile racoritoare sunt reprezentate doar de Santal.

Situatia se schimba insa daca ii intrebi pe parinti ce marci prefera copiii lor. Coca-Cola se claseaza pe locul 1, marcile de lactate si iaurturi lipsesc, apar insa mezelurile. Kinder, Milka, Barni, Hochland, Tedi, Prigat, Santal, Nesquick si Cristim completeaza in ordine top 10. Sapte dintre acestea nu se regasesc in topul marcilor percepute de catre parinti ca sanatoase pentru copiii lor.

Radio Itsy Bitsy a dorit sa inteleaga care este viziunea parintilor din Romania cu privire la ce este mai bun pentru copiii lor. Top Kids Brands a analizat marcile dupa criteriile care stau in spatele alegerilor parintilor: notorietatea spontana ca brand pentru copii, produs sanatos, perceptia ca brand benefic pentru copii, traditie in produse pentru copii, valori autentice si raportul calitate-pret. Un clasament final al marcilor dupa toate aceste criterii (folosind Indexul Top Kids Brands al Open-I Research) aseaza Danone in top, urmat de Nestle si de Napolact.

Studiul realizat de Open-I Research a folosit un esantion reprezentativ la nivel national de 400  de parinti din mediul urban, cu varste intre 25 si 45 de ani, care au copii cu varste intre 0 si 10 ani.

“Studiul facut de Open-I Research, Top Kids Brands a demonstrat inca o data ca exista o corelatie puternica intre bugetele de marketing si perceptia asupra marcilor dar si ca  atributul “sanatos” devine si mai important in alegerile parintilor. Cu cat un brand care este perceput ca nesanatos de catre parinti este mai agresiv in a se adresa copiilor, cu atat este mai urat de catre parinti. Am putea defini astfel un nou concept: „love and hate brand”, rezultat al acestei divergente, care nu poate fi decat o provocare pentru managerii de brand. Rezolvarea acestui conflict va fi benefica pentru toti: brandul va deveni un „love brand” si pentru parinte si pentru copil, parintele va avea incredere sa isi lase copilul sa-si aleaga ceea ce-si doreste de la raft. Iar loialitatea este una puternica apoi.” declara Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Inca de la lansare, din urma cu 8 ani, ITSY BITSY a fost continuu preocupat sa ofere un mediu sanatos copiilor, promovand doar produselor care sunt potrivite acestora. Incepind din toamna acestui an, Radio ITSY BITSY s-a repozitionat si a inclus in grila de programe tronsoane specializate pentru parinti (zilnic de la 9 la 17), in care le ofera acestora informatii de parenting, alimentatie sanatoasa, educatie, cultura si divertisment.

Redactia Bebelu
Redactia Bebelu
Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilului. Bebelu este o plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii. Ne propunem să încântăm vizitatorii, să-i fascinăm, să-i surprindem şi să-i reţinem în mrejele paginilor noastre.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.

Related Posts

Comentarii

Articole recente

Categorii Populare