Pe măsură ce părinții își fac griji cu privire la posibilele închideri de școli în ianuarie, experții din Marea Britanie sunt deja îngrijorați de efectul ultimelor 18 luni.
Potrivit unui raport al Institutului de Educație al University College London, unul din cinci copii nu a învățat acasă deloc sau mai puțin de o oră pe zi în timpul restricțiilor.
Incertitudinea datorită apariției variantei omicron. Există un sentiment palpabil de teamă în rândul părinților, școlilor și copiilor înșiși cu privire la ceea ce ne rezervă Anul Nou. La începutul lunii decembrie, cifrele Departamentului Educației din Marea Britanie au arătat că 13.000 de angajați au lipsit din școlile din Anglia din cauza Covid, împreună cu o absență a aproximativ 236.000 de copii.
O scurtă privire pe rețelele de socializare arată că posibile noi restricții sunt în mintea tuturor, părinții spunând deja că nu pot face față dacă majoritatea școlilor sunt închise din nou. O amintire a modului în care învățarea forțată la domiciliu (spre deosebire de școlarizarea la domiciliu prin alegere) i-a afectat negativ pe copii evidențiază necesitatea ca școlile să devină o prioritate.
Potrivit unui raport din 2020 al Institutului de Educație al University College London, unul din cinci copii nu a învățat nimic acasă în timpul restricțiilor sau mai puțin de o oră pe zi. Inegalitatea furnizării educaționale a fost puternică, dezvăluind prăpastia diferențelor socio-economice și regionale, împreună cu lipsa de acces pentru cei cu nevoi educaționale speciale (CES). În 2020, Oficiul Național de Statistică (ONS) a dezvăluit că 52% dintre părinți au declarat că se chinuie să continue educația de acasă, 77% dintre aceștia afirmând că lipsa motivației este un factor cheie. Iată o prezentare generală a modului în care diferitele grupe de vârstă au fost afectate până în prezent.
Vârsta 5-8 ani
Anul acesta, Education Endowment Foundation a raportat că 96% dintre școlile primare chestionate din Anglia au avut îngrijorări cu privire la întârzierea dezvoltării vorbirii și a limbajului la copiii de patru și cinci ani. Aceste întârzieri s-au filtrat și în capacitatea de citire și scriere și socializare. Mulți care începuseră școala abia fuseseră în grădiniță sau creșe.
Anna Cargan este părintele a trei copii de patru, șase și nouă ani. Ea conduce o afacere online de haine pentru copii la mâna a doua (www.Buildabundle.co.uk) și este căsătorită cu un tehnician de ambulanță de urgență NHS. Ea a observat o diferență la fiica ei. „Este mult mai timidă și mai precaută în privința oamenilor decât băieții mei mai mari. Am pus asta pe seama că avea doi ani când a început primul blocaj, așa că a fost o proporție mult mai mare din viața ei sub restricții.”
Kirsty Kelty, expert în educație parentală și consultant (www.auntikschildcare.co.uk) a observat cum copiii învață în primul rând prin joacă la această vârstă și că învățarea de pe un ecran sau o tabletă este mai dificilă. „Dacă părinții își pot acorda timp să organizeze activități de învățare care nu necesită șezut sau ecrane, atunci nu este atât de rău, dar nu mulți pot face acest lucru din cauza angajamentelor de serviciu sau a altor frați de care trebuie să aibă grijă.”
Copiii blocați acasă fără un timp de joacă structurat afară a dus la o dezvoltare îngrijorătoare observată de Gail Hugman, o profesoară de mai bine de 40 de ani care acum este specializată în a ajuta copiii cu dezvoltarea personală la www.humanatcore.com. „Învățarea online provoacă probleme de vedere pentru mulți copii. În propria mea practică de predare, mai mulți copii au avut nevoie de ochelari din zilele întregi de școală online, începând de la un ecran.”
Vârsta 9-13 ani
Aceasta este o perioadă în care copiii încep cu adevărat să-și descopere punctele forte dacă au ocazia și în care grupurile de independență și prietenie crescânde devin importante, toate facilitate de un cadru școlar. Gemma Birbeck este mama unui băiat de 13 ani și crede că copiii au pierdut alte abilități cheie din viață pentru a-i ajuta să funcționeze în lumea mare. „Ei învață respect, disciplină, conștientizare socială și de sine, cum să aibă grijă de ei înșiși și independență. Mersul la școală este o parte importantă a călătoriei pentru a deveni adult, nu doar a învăța despre materiile pe care le predați.”
Profesorul de matematică și cofondatorul și președintele companiei globale EdTech Cuemath, Manan Khurma, a observat că, în sondajul lor global, anxietatea legată de matematică a fost cea mai mare în Marea Britanie, exacerbată de pierderea învățării generată de pandemie. „Aceste statistici ar trebui să fie de mare îngrijorare. În mod îngrijorător, fetele sunt mai afectate decât băieții, ceea ce oferă puțină încredere că diferența de gen în carieră în disciplinele legate de matematică va fi închisă în curând.
Consiliera Ruth Micallef este îngrijorată de faptul că timpul în care copiii l-au petrecut pe ecrane în timpul învățării forțate la domiciliu a însemnat, de asemenea, că au devenit detașați. „Acasă poate deveni rapid un mediu înconjurător nestimulant și singuratic, lipsit de adevărata îmbogățire a spațiului verde, a decorurilor sociale și a varietății. Cu timpul petrecut pe ecran atât de ușor disponibil, copiii pot deveni atrași de detașarea și „liniștirea” care vine odată cu aceasta, debilitându-i din punct de vedere social, academic și creativ.”
Vârste 14-18 ani
Aceștia sunt anii schimbărilor uriașe, rituri de trecere și examene care definesc viața ca o trambulină către viitor. Este un moment în care rutina și somnul sunt importante, dar care a ieșit complet din peisaj în timpul învățării acasă. Emily Hughes este o fostă profesoară, părinte a trei adolescenți și conduce Parent Guides (www.parentguidetogcse.com și www.parentguidetopost16.com) unde îi liniștește pe părinții care doresc să-și ajute copiii. Preocuparea ei este că adolescenții au ratat amploarea și profunzimea cunoștințelor așteptate în această etapă, mulți nu au învățat niciodată cum să revizuiască corect sau să susțină un examen public și fără instrumentele cheie pentru a face oricare dintre ele.
Acest lucru este repetat de Jemma Zoe Smith, care conduce compania de școlarizare The Education Hotel. „Am studenți care se apropie de nivelul A și care nu au susținut niciodată un examen și, prin urmare, nu știu cum să-l revizuiască sau care tocmai au primit batjocură și acum intră în panică.”
Bertie Hubbard, CEO al platformei de îndrumare online MyTutor, spune că 26% dintre părinți sunt de acord că copilul lor simte că perspectivele universitare și de carieră pe termen lung au fost afectate de Covid. „Adolescenții au ratat, de asemenea, luni de pregătire pentru UCAS cu profesorii lor, oferindu-le mai puțin timp pentru a se pregăti decât grupurile anterioare. Drept urmare, mulți adolescenți se tem că vor trebui să-și reducă opțiunile universitare și, ca urmare, ambițiile lor de carieră.”
În mod esențial, școala este, de asemenea, un loc în care copiii vulnerabili se pot simți în siguranță și unde cei mai reticenți să participe nu scapă de pe radar. Cu datele care arată că de două ori mai mulți copii sunt îndrumați către serviciile de sănătate mintală decât înainte de pandemie, este esențial ca aceasta să nu fie generația pierdută. Școlile care rămân deschise sunt vitale pentru a-i ajuta să se regăsească.