Reprezentantele sexului frumos iubesc vacanțele și călătoriile. Cel mai mult vor să se relaxeze pe plaje exotice.
Dacă ar fi să aleagă o destinație preferată de vacanță atunci ar trebui să aibă obligatoriu ieșire la mare sau la ocean. Același răspuns l-au avut 63% dintre româncele participante la un studiu realizat recent. Pe locul al doilea sunt călătoriile în România, iar contrar percepției generale, după multe alte opțiuni, doar 20% dintre femei și-ar dori o vacanță într-un centru de relaxare.
Indiferent care este destinația aleasă, 63% dintre respondenții de sex feminin au declarat că se pregătesc pentru următoarea călătorie mai ales citind știri despre locația respectivă. Atunci când urmează să plece într-o călătorie în interes de serviciu, 81% dintre femei obișnuiesc să combine această deplasare și cu câteva zile de vacanță.
Cazare și buget de vacanță
În ceea ce privește cazarea, majoritatea femeilor preferă să stea într-un hotel atunci când sunt departe de casă, fie pentru doar câteva zile (72%) sau pentru cel puțin o săptămână (74%). Mai puțin de jumătate aleg să închirieze o cameră sau un apartament (30%, respectiv 34%).
În afara acestor cheltuieli cu cazarea (și a celor privind transportul până în locația de vacanță), cele mai multe femei (56%) cheltuie banii pe diverse cumpărături, precum hainele sau suvenirurile. O altă parte importantă din bugetul de vacanță este alocată mâncatului în oraș și activităților culturale (spectacole de teatru, vizite la muzee, etc.).
Nevoie sau dependență de internet?
Smartphone-ul este folosit intens în timpul unei vacanțe, mai ales pentru cautarea anumitor destinații- 73%. Alte motive sunt consultarea condițiilor meteo din locul în care se află (71%), informarea despre activități sau atracții turistice (60%), căutarea sau rezervarea unei unități de cazare (60%) și abia apoi postarea fotografiilor din vacanță pe social media (58%).
În legatură cu acest ultim aspect, 41% dintre femei au declarat că au renuntat în mod deliberat la contactul cu social media în timpul vacanței, iar încă 10% dintre ele și-ar dori să facă asta. Dintre toate participantele la sondaj, 2% nu folosesc social media nici în timpul unei vacanțe și nici în afara ei.