Relatia parinte-copil este deosebit de importanta pentru ca micutul sa poata dobandi siguranta si incredere in sine. Discutiile cu micul scolar fac parte din categoria elementelor esentiale pentru asigurarea sprijinului si suportului indreptat catre performanta scolara.
Discutiile parintilor cu micul scolar pot fi utile, depistand modul in care copilul se poate adapta nevoilor scolii, dar si felul in care acesta este capabil sa isi faca prieteni si sa relationeze cu ceilalti colegi de clasa, integrandu-se astfel in colectivitate.
Primul an de scoala poate fi uneori si cel mai chinuitor pentru copil. Tocmai de aceea, parintii trebuie sa incerce sa afle din timp care sunt temerile micului scolar si mai ales ceea ce ii place si ce nu ii place la scoala.
De regula, discutiile cu micul scolar trebuie sa aiba loc cu orice ocazie, fara a respecta un anumit program prestabilit. Parintii trebuie sa isi faca timp mai mereu pentru comunicarea cu copilul. Fie in timpul mesei, la joaca ori inainte de culcare parintii trebuie sa gaseasca momentul potrivit pentru a initia o discutie deschisa despre scoala.
Atunci cand micutul va comunica ca nu ii place un anumit lucru – spre exemplu ca nu ii place sa isi faca temele – sau ca nu se poate adapta in totalitate nevoilor scolii, acesta nu ar trebui certat, ci, din contra, ar trebui chestionat mai bine in vederea determinarii cauzei pentru care refuza in mod categoric o anumita activitate scolara. Odata descoperita cauza, parintii trebuie sa incerce sa le explice copiilor de ce anume este importanta acea activitate, stimuland empatia sau jocul de rol.
Discutiile cu micul scolar trebuie sa fie deschise oricarui subiect. In timpul lor, parintii trebuie sa se transforme in adevarati prieteni ai copilului, in buni sfatuitori, incurajand o atitudine pozitiva fata de scoala.