[imagebrowser id=1174]”Competitia sau spiritul de echipa – ce este mai potrivit in clasa?” – par a se intreba numerosi parinti dornici ca propriul copil sa asimileze cat mai multe informatii, fiind incurajat astfel sa invete si sa inteleaga rolul si semnificatia scolii.
Intr-adevar, competitia determina de cele mai multe ori performanta scolara, insa nu putem nega faptul ca in ultima perioada tot mai multe cadre didactice se axeaza pe spiritul de echipa, fiind constienti de beneficiile pe care le confera acest lucru.
In ultima perioada, in clasa competitia incepe sa scada din ce in ce mai mult in fata avantajelor oferite de spiritul de echipa. Copiii sunt incurajati in acest fel sa isi puna in valoare abilitatile de grup, sa comunice unii cu ceilalti, in asa fel incat telul comun al grupului sa poata fi atins mult mai usor. Chiar daca este stimulat spiritul de echipa, copiii pot lucra in acelasi timp independent unul de celalalt, punandu-si in valoare inteligenta si spiritul creativ.
Asadar, spiritul de echipa reprezinta una dintre cele mai moderne metode de predare-invatare. Pentru acest lucru profesorii vor trebui sa tina cont de cateva reguli.
Mai inainte de toate, elevii vor trebui pozitionati in clasa in asa fel incat sa poata interactiona eficient. Ei vor trebui asezati in forma de „U”, avand astfel vizibilitate unul catre celalalt.
In plus, cadrele didactice vor trebui sa le le confere anumite sarcini de lucru comune, solicitandu-le termene precise de rezolvare, dar si modalitati practice in care ar putea fi solutionata orice problema aflata in dezbaterea grupului. Elevii vor fi notati individual, potrivit muncii depuse de fiecare in vederea atingerii scopului comun al grupului.
Sarcinile de lucru individuale starneste competitia clasei. Cu cat un elev va obtine o nota mai crescuta intr-un anumit domeniu cu atat ceilalati vor dori sa ii atinga perfomantele astfel obtinute.