[imagebrowser id=432]Cercetatori de la Haifa U au observat ca fiecare copil care cunoaste mai multe limbi straine are un IQ mai ridicat.
Nu există adevar sa sustina ca invatarea mai multor limbi produce confuzie omului, si ca o limba invatata ar fi in detrimentul celei deja cunoscute, spun cercetatorii de la Universitatea din Haifa.
Ei au gasit ca cei care vorbesc doua limbi invata mult mai usor o a treia, si ca isi pot creste nivelul IQ in acest proces. De-asemenea au aflat ca persoanele cu limba materna rusa sunt mai fluenti in limba ebraica decat cei care o au ca limba materna.
“Invatarea unei limbi materne si pastrarea ei nu intra in conflict cu invatarea altei limbi,” a spus Prof. Salim Abu Rabiya si Ektarina Sanitzki al departamentului de educatie speciala. “Opusul e adevărat. Vorbitul limbii ruse este un avantaj in vorbirea limbii ebraice, iar fluenta in aceste doua limbi imbunatateste abilitatea acestuia de a vorbi limba engleza,” spun cercetatorii.
Studiul a examinat contributia cunostiintei a doua limbi in invatarea unei a treia. Cercetatorii sugereaza ca acelora care vorbesc ebraica si rusa le e mult mai usor sa invete engleza, in comparatie cu studentii care cunosc doar ebraica.
Conform cercetarilor, cunoasterea mai multor limbi creste fluenta persoanei in limba materna deoarece vorbitul mai multor limbi creste abilitatile lingvistice a persoanei, care stau la baza abilitatii de a invata sa citeasca. Mai mult decat sa invete limba in sine, abilitatea lingvistica este o functie cognitiva care ajuta la invatare in general. Cu cat mai devreme se invata o limba, cu atat mai bine, a spus Abu Rabiya.
Doua grupuri de copii, un grup reprezentativ de baieti si fete de 12 ani care invata engleza ca limbă straina, au fost observate. Un grup de 40 de copii, toti imigranti din fosta Uniune Sovietica, a caror limba materna era rusa si mai apoi au invatat ebraica. Al doilea grup era format din 42 de copii vorbitori de ebraica ca limba materna care invatau engleza ca limba straina la scoala.
Copiii au fost examinati in grup si individual. Pe durata intalnirilor de grup, elevilor le-a fost testată strategia de citire si familiaritatea lor cu regulile de scriere in sistemele fiecarei limbi, apoi le-au fost date chestionare personale. La intalnirile individuale, teste in ebraica si engleza au fost date doar nativilor de ebraica in timp ce imigrantilor rusi le-au fost date aceleasi teste in rusa.
Echipa a comparat rezultatele, care au demonstrat ca vorbitorii de rusa aveau semnificativ mai mult control fata de nativii evrei nu numai pentru limba engleza, dar si pentru limba ebraica pe care au invatat-o mai înainte ca limba a doua. Diferenta era in medie de 13 procente. In exercitiile scrise, erau cu 20 de procente mai buni, iar in cunostiintele morfologice, cu 35 de procente mai buni decat nativii evrei.
Vorbitorii de rusa, care aveau in medie acelasi IQ precum nativii de ebraica inainte de a incepe sa invete limba engleza, au avut in medie cu 7 procente mai bun scor IQ in urma invatarii a inca o limba. Lucrul acesta, conform cercetatorilor, demonstreaza faptul ca cu cat mai multe limbi straine se cunosc, nivelul IQ creste.
Sursa: http://helendoron.ro
Foto: http://www.utilecopii.ro / http://casutacusurprize.ro