Deși se constată un interes crescut privind dezvoltarea durabilă, nivelul de transparență al companiilor este în continuare scăzut

The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a treia ediție a studiului „Romania CSR Index 2018”, în cadrul conferinţei „Best Practices in Romanian CSR”.

 

Principalele concluzii ale studiului sunt următoarele:

Rezultatele de anul acesta arată un interes ușor crescut față de anul trecut, însă în continuare nivelul de transparență este scăzut, de exemplu aproape 40% dintre companii nu au publicat nicio informație despre impactul social sau de mediu pentru anul 2016.  

Cele mai multe informații pe care le găsim sunt din categoriile “Investiții în comunitate”  și “Impact economic” , în special datorită programelor de educație prin care companiile contribuie la dezvoltarea comunităților.

La polul opus sunt companiile cu rezultate excelente, care acordă și mai mult interes informațiilor non-financiare. Spre deosebire de anul trecut, când o singură companie a avut peste 90 de puncte în Romania CSR Index, anul acesta sunt 6 companii care au depășit pragul de 90 de puncte.

În ansamblu, se observă o îmbunătățire a informațiilor despre dezvoltarea durabila în companii, în sensul că acestea cuprind mai mulți parametri de măsurare și mai multe obiective de sustenabilitate.

Referitor la campaniile de CSR, tendința este de a acorda mai multă atenție proiectelor care sunt corelate cu strategia de business și cu industria din care fac parte companiile. În plus, un numar tot mai mare de companii își asumă mai multă responsabilitate cu privire la tradițiile și cultura românească, iar numărul acestor proiecte a crescut.

 

Rezultatele studiului Romania CSR Index 2018, companiile cu cel mai bun punctaj:

Gold Level: Coca-Cola HBC – 94 puncte, Kaufland România – 94 puncte, Raifeissen Bank – 92 puncte, OMV Petrom – 91 puncte, CEZ România – 91 puncte, Telekom România – 90 puncte.

Silver Level: Lidl – 79 puncte, GSK – 78 puncte, Ursus Breweries – 72 de puncte

Bronze Level: Siveco – 65 puncte, Azomureș – 58 puncte, Grupul Electrica – 56 puncte

 

Sustenabilitatea nu este un hobby, ci este parte din strategia grupului nostru, Coca-Cola HBC. Ca urmare, în ultimii 4 ani suntem lider al sustenabilităţii în industria băuturilor, în Europa și întreaga lume, conform clasamentului Dow Jones Sustainability Indexes. Investitorii se uită din ce în ce mai mult la modul în care faci business, nu doar la câți bani ai, astfel că raportarea non-financiară este la fel de importantă, poate mai importanta uneori decât cea financiară, dacă arăți că ești în stare să gândești pe termen lung., declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

Cel mai eficient mod de a creste încrederea este prin educație, iar educația financiară este principala direcție de CSR a companiei noastre – avem programe variate, de la grădinițe până la adulți. Foarte interesant, 45% dintre români consideră că băncile și bancherii trebuie să îi educe financiar; de aceea, în România, adulții sunt o prioritate pentru cursurile de educație financiară. Încrederea se câștigă atunci când înțelegem nevoile și nivelul real al celor cu care vorbim!”, adaugă Nicoleta Deliu, Head of Corporate Communications and Community Affairs, Banca Comercială Română

 

În cadrul Sustainalytics, ne-am propus să sprijinim companiile să își îmbunătățească performanța economică, ajutându-le, în același timp, să devină mai sustenabile. Guvernanța corporativă reprezintă o principală provocare pentru companiile românești și necesită îmbunătățiri majore, în special în ceea ce privește calitatea raportării în engleză și a politicii de remunerare.”, spune Darren Willman, Corporate Governance Research Manager, Sustainalytics.

 

 

 

Despre Romania CSR Index:

Romania CSR index a fost lansat în 2016 și este singurul rating din România care evaluează informațiile non-financiare ale companiilor: informații despre guvernanța corporativă, impactul economic, de mediu și social. Indexul ia în considerare informațiile publice și a avut 49 de indicatori împărțiți în 9 categorii. În plus, a crescut considerabil numărul companiilor analizate, mai exact toate cele 696 de companii care au peste 500 de angajați. Agenția The Azores declară că va menține acest nivel ridicat, pentru a putea analiza în ce fel crește performanța companiilor de a integra principiile dezvoltării durabile de la an la an.

Obiectivele indexului sunt încurajarea companiilor de a fi mai transparente privind impactul în societate și recunoașterea companiilor lider în abordarea obiectivelor pentru dezvoltare durabilă.

 

Un flash report al studiului poate fi descărcat de aici iar raportul complet va fi publicat la sfârșitul lunii iulie.

 

Evenimentul Best Practices in Romanian CSR a fost susținut de:

Partener Platinum: Coca-Cola HBC România

Partener Gold: Sustainalytics

Parteneri Silver: TrustLine, Banca Comercială Română

Partener Healthy Living: Nestle

Partenerii media ai evenimentului: Wall-Street, România Liberă, The Epoch Times, Green Report, stiri.ong, The CSR Report, PR România, The Trends, Economica.net, PRwave, Leaders Reunited, Fit Report și Klarmedia.

Puteți afla mai multe detalii despre eveniment pe pagina agentiei The Azores.

Redactia Bebelu
Redactia Bebelu
Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilului. Bebelu este o plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii. Ne propunem să încântăm vizitatorii, să-i fascinăm, să-i surprindem şi să-i reţinem în mrejele paginilor noastre.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.

Related Posts

Comentarii

Articole recente

Categorii Populare