Începând cu anul școlar 2020-2021, în sistemul de învățământ preuniversitar vor funcționa unități de învățământ cu statut de unități–pilot, experimentale și de aplicație.
Mai exact: un nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte, în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare, definite de Ministerul Educației și Cercetării.
Rolul unităților de învățământ cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație este de a pune în aplicare și de a evalua proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, în vederea fundamentării de politici publice la nivel național, transmite Ministerul Educației și Cercetării (MEC).
Ministerul Educației și Cercetării va aproba metodologia de înființare și funcționare a unităților–pilot, experimentale și de aplicație. Aceasta va cuprinde șapte componente:
– modalitatea prin care unitățile de învățământ preuniversitar pot solicita dobândirea acestui statut;
– criteriile de selecție;
– modelele curriculare și de carieră didactică;
– structura de personal și modalitățile de organizare a normei de muncă pentru personalul didactic și nedidactic;
– mecanismele de finanțare;
– mecanismul de monitorizare și evaluare;
– alte reglementări necesare înființării și funcționării, inclusiv Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație (până la data de 1 august 2020).