Educatia prescolara determina, in mare masura, evolutia copilului in invatamantul primar si secundar, dar si in intreaga viata sociala de mai tarziu. Studiile de specialitate au demonstrat importanta primilor 5-6 ani de viata privind dezvoltarea psihologica si cognitiva a copiilor. Iata ce spune Marian Banu, inspector scolar la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, despre importanta invatamantulului prescolar.
Accesul timpuriu intr-o unitate prescolara are consecinte benefice privind dezvoltarea abilitatilor socio-afective si pentru dezvoltarea sociala, in reducerea ratei de abandon scolar si a absenteismului scolar. In acest context, integrarea unui numar cat mai mare de copii prescolari, prin asigurarea unui numar sporit de locuri in gradinite, crearea unei resurse umane bine pregatite au o importanta deosebita pentru invatamantul prescolar.
Planul de scolarizare pentru acest an cuprinde, pentru municipiul Bucuresti, aproximativ 33.100 de locuri. Dupa cum stim, in ultimii patru ani au fost create peste 7.000 de noi locuri in gradinite, mai ales in sectoarele 2 si 3. Avand in vedere necesitatea fireasca a extinderii cuprinderii tuturor copiilor in viata prescolara, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti acorda prioritate absoluta la inscriere copiilor care au implinit 4 sau 5 ani, astfel incat toti copiii care vor fi inscrisi in clasa pregatitoare sa fi urmat cel putin un an de gradinita. Se asigura astfel un principiu esential: egalitatea de sanse a tuturor copiilor la debutul in educatia obligatorie.