Învățarea virtuală sau la domiciliu (virtual learning / at-home learning) poate fi o alegere sau, în această perioadă, este parte din programul de educație.
Am notat expresia și în engleză pentru că este deja un termen de sine stătător și pentru că ne poate ajuta să căutăm mai ușor informații din întreaga lume. Totodată, pentru a nu se confunda cu “homeschooling” care însemnă cu totul altceva.
Momentan, trăm într-un model hibrid iar procesul de învățare are loc sub forma de învățare virtuală sau, altfel spus, de la domiciliu.
Pentru cei mici, suportul părinților în utilizarea calculatorului sau a tabletei este necesar. Pentru copiii care stiu deja să scrie și să citească, rolul parintelui este în mod clar diminuat.
Însă, întoarcerea la școală poate reprezenta provocări suplimentare dacă doriți ca copilul dvs. să rămână conectat la colegi.
Nevoia socială, de apartenență
Preșcolarii și elevii pot avea interacțiuni mai puțin frecvente sau, acum, trăiesc chiar fără interacțiuni între ei.
Doamna educatoare nu poate sau nu are timp să organizeze întâlniri ONLINE cu scopul de a socializa.
În acest sens, puteți să discutați cu personalul școlii pentru a afla mai multe despre ceea ce fac pentru a sprijini conexiunea dintre elevi, pentru a susține învățarea interactivă cu feedback, consolidarea rezistenței și bunăstarea social-emoțională pentru copiii care acum sunt în proces de învățărea virtuală sau la domiciliu.
Cu toții simțim nevoia socială, de apartenență, ceea ce Abraham Maslow numește ierarhia nevoilor sau, așa cum este ea cunoscută, respectiv piramida lui Maslow.
Vorbim concret de al treilea nivel al piramidei care este dedicat nevoilor sociale. Acest nivel, include nevoia de familie, apartenență la un grup, de implicare într-o relație intimă non-sexuală, de prietenie.
Indiferent de vârstă, toată lumea simte acest imbold de a intra în relații cu ceilalți, de a se încadra în grupuri sociale extinse, iar copiii chiar resimt mult mai accentuat în această perioadă.
Învățărea virtuală sau la domiciliu, haos sau rutină
Practic suntem cu toții într-un proces continuu de adaptare, însă pentru unii dintre noi schimbările din această perioadă sunt un pic haotice.
Multi dintre noi lucrăm de acasă iar copiii nostri sunt alături de noi într-un proces de învățărea virtuală. Nu intrăm acum în probleme legate de accesul la educaţie al copiilor provenind din medii socioeconomice defavorizate şi reducerea inegalităţilor de şanse în educaţie pentru că este subiectul unei dezbateri mult mai ample.
Avem cu toții un lifestyle diferit care implică zilnic componente virtuale de muncă, de învățare și de socializare
Atât adulții precum și copiii au nevoie de rutină pentru a face față acestei perioade în care aproape stăm în casă toată ziua.
De aceea, chiar dacă nu plecăm din casă, trebuie să realizăm un program de trezire, de mese, de joacă și activitate fizică, etc.
Indiferent de situație, acest program sau anumite liste de verificare sunt destinate să ajute părinții, tutorii și îngrijitorii, să planifice și să se pregătească pentru anul școlar viitor și, în general, pentru viață.