[imagebrowser id=1093]Atunci cand copilul ajunge sa obtina performante scolare scazute, parintii se intreaba cine este responsabil pentru crearea unei astfel de situatii, cu totul si cu totul neplacute.
Ei bine, ori de cate ori aducem in discutie performante scolare scazute multi parinti ajung sa dea vina pe alte persoane din preajma lor, indeosebi pe profesori care, potrivit parintilor, ar trebui sa se ocupe mai mult de pregatirea elevilor si adaptarea programelor scolare in asa fel incat rezultatele lor sa fie satisfacatoare.
Cu toate acestea, de-a lungul timpului, studiile au aratat faptul ca parintii sunt principalii responsabili de obtinerea unor performante scolare scazute ale copiilor lor odata ce au ajuns pe bancile institutiilor de invatamant.
Cercetatorii din cadrul Universitatilor North Carolina, Brigham Young şi California au demonstrat faptul ca educatia primita de copii in primii ani de viata influenteaza activitatea scolara a acestora.
Dr. Toby Parcel, unul dintre oamenii de stiinta care a participat la rezultatele acestui studiu a aratat faptul ca rolul de parinte este covarsitor atunci cand vine vorba de educatia propriilor lor copii. Acesta mentioneaza faptul ca parintii ar trebui sa se implice in efectuarea temelor copiilor, sa se implice in activitatile scolare ale acestora si, mai ales, sa inteleaga in primul rand sensul scolii.
La studiu a fost evaluata activitatea unui numar de 10.000 de elevi, cercetatorii purtand ample discutii atat cu copiii, cat si cu parintii si cadrele didactice ale acestora. A reiesit faptul ca implicarea parintelui in viata copilului ii va asigura acestuia un nivel de performanta mai ridicat comparativ cu cei ai caror parinti nu se implica in viata scolara si nici nu comunica. In acest mod, rezultatele la invatatura ale elevului sunt dependente in mare masura de interactiunea parinte-elev pe parcursul primilor ani de viata.