Electrolux este principalul partener al Asociatiei Romane pentru Reciclare (RoRec) in campania „Locul deseurilor nu este in casa. Trimite-le la plimbare”, care se va desfasura in zilele de 26 mai si 2 iunie, in sectorul 6 al Capitalei, alaturi de primaria de sector. Astfel, toate persoanele care au echipamente electrice si electronice vechi le pot depune la punctele de colectare special amenajate si vor fi inscrise automat intr-o tombola cu premii Electrolux.
Campania „Locul deseurilor nu este in casa. Trimite-le la plimbare”, desfasurata de Asociatia RoRec in parteneriat cu Electrolux si cu sprijinul Primariei Sectorului 6, are ca principal scop educarea publicului roman cu privire la importanta colectarii corecte a echipamentelor electrice si electronice vechi (DEEE). Dezasamblate si tratate conform standardelor de mediu, deseurile pot deveni materie prima secundara, insa in depozitate in locuri necorespunzatoare, DEEE pot elibera in aer, apa sau sol substante periculoase pentru mediu cat si pentru sanatatea oamenilor.
Pe 26 mai si 2 iunie, la cele cinci puncte de colectare special amenajate in sectorul 6 al capitalei, bucurestenii pot aduce echipamentele electrice si electronice care nu le mai sunt de folos. Deponentii vor fi inscrisi pe loc la o tombola cu premii oferite de compania Electrolux. In schimbul aparatelor vechi, acestia pot castiga 5 combine frigorifice, 5 masini de spalat rufe, 10 aspiratoare, 5 cuptoare cu microunde, 5 fiare de calcat si 5 cafetiere. Desemnarea castigatorilor se va face prin tragere la sorti pe 2 iunie, la ora 19, la Primaria Sectorului 6.
„Implicarea in campania desfasurata de Asociatia RoRec vine ca o continuare fireasca a filosofiei companiei Electrolux, care a desfasurat mai multe proiecte ecologice pana in prezent. Grija pentru mediu este una dintre valorile pe care Electrolux le promoveaza la nivel global si, in mod particular, in toate tarile in care compania este prezenta. Ne bucuram sa vedem ca romanii reactioneaza pozitiv la astfel de initiative si inteleg importanta inlocuirii si reciclarii corecte a echipamentelor vechi. Cu atat mai mult cu cat consumurile energetice ale aparatelor frigorifice vechi, de exemplu, sunt cu 30 – 80% mai mari, in functie de vechimea acestora, comparativ cu consumul echipamentelor din clasa A+”, declara Carmen Georgescu, Marketing and Communication Manager Electrolux Romania.
Cu o gama completa de electrocasnice Green, eficiente din punct de vedere energetic si al consumului de apa, Electrolux s-a implicat activ de-a lungul timpului in mai multe campanii, cu scopul de a evidentia importanta protejarii mediului inconjurator. La nivel international, cea mai cunoscuta si apreciata initiativa a fost „Vac from the Sea” – un proiect care si-a propus sa colecteze plasticul din oceane si sa-l utilizeze ca materie prima pentru fabricarea unor aspiratoare 100% functionale. Proiectul, implementat la scara globala, a fost premiat de Organizatia Natiunilor Unite in colaborare cu Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA), pentru rezultatele impresionante obtinute.
Anul trecut, Electrolux a desfasurat in Romania „Scoala Verde”, o campanie care a sustinut educarea elevilor cu privire la importanta reciclarii, incurajand implicarea directa a acestora in gasirea unor solutii creative de valorificare nepoluanta a deseurilor. Cele mai bune 15 machete ale elevilor, care au ilustrat solutii de energie alternativa si/sau solutii eco si care au fost realizate in proportie de 70% din materiale reciclabile, au fost premiate.
Dintre proiectele ecologice desfasurate de compania Electrolux amintim si „Fii ECOnom, cu Electrolux si RoRec” – prin care a fost incurajata inlocuirea electrocasnicelor vechi cu echipamente noi, eficiente energetic si „O poveste urbana a PET-ului” – desfasurata de Ziua Internationala a Apei, care si-a propus sa traga un semnal de alarma cu privire la problema poluarii mediului cu PET-uri.
Detaliile despre programul campaniei de mediu „Locul deseurilor nu este in casa. Trimite-le la plimbare” si regulamentul tombolei pot fi consultate pe www.rorec.ro.