Inceputurile noastre ortodoxe ne dezvaluie calea stergerii pacatului faptuit de stramosii nostri Adam si Eva in momentul incercarii fructului oprit si alungarii acestora din Rai, incalcand in acest mod porunca data de catre Dumnezeu in momentul crearii lumii.
Slujba botezului este adresata lui Dumnezeu pentru stergerea pacatului stramosilor nostri si primirea pruncului printre crestini.
Alaturi de mirungerea, maslul, casatoria, impartasania, spovedania si hirotonia, botezul reprezinta cea de-a treia taina a crestinismului propovaduit si de ortodoxism.
Pe langa rolul binefacator de iertare a pacatelor, copilul primeste si harul Duhului Sfant care il va proteja pe tot parcursul vietii sale lumesti.
Dupa cum se stie botezul poate fi realizat o singura data, copilul avand alaturi nasii ce-l vor indruma spre crestinism incepand cu acele momente, fiind considerati parintii spirituali ai pruncului botezat.
Prima parte a slujbei de botez consta in dezlegarea pentru alungarea raului de langa bebelus. Dezlegarile se fac in pridvorul bisericii de catre preot, acesta adresand nasului intrebarea „Te lepezi de Satana?”, la care trebuie sa se raspunda afirmativ de fiecare data.
A doua parte a botezului contine rugaciuni cu privire la sfintirea apei de botez, binecuvantarea untdelemnului si ungerea copilului inainte de scaldarea in apa sfintita cu acesta, scufundarea bebelusului in apa sfintita (cele trei scufundari facandu-se in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh), ungerea copilului cu mir tunderea parului bebelusului de catre preotcitirea Evangheliei.
La finalul slujbei de botez urmeaza impartasania cu Sfanta Euharistie, rolul acesteia fiind unirea cu trupul si sangele lui Iisus Hristos, in acest mod pruncul fiind absolvit de orice pacat si unit cu Hrisos.
Articol realizat de Tatiana Tuţă