Statistici Google privind trendurile online în România: Peste jumătate dintre utilizatori accesează internetul de pe telefonul mobil, iar site-urile nu sunt pregătite pentru asta

Lars Bognar, Mobile Specialist în cadrul Google (Europa Centrală), a prezentat cele mai noi statistici ale motorului de căutare privind trendurile online în România, iar cifrele arată că, încă din 2017, cei mai mulți români accesează internetul de pe telefonul mobil.

Prezent la IMWorld 2018 – cel mai mare eveniment dedicat soluțiilor digitale și IT pentru afaceri din Europa de Sud-Est, desfășurat în perioada 3-4 octombrie la Romexpo – specialistul Google a precizat că sub 50 la sută dintre utilizatorii de internet din țara noastră mai folosesc laptopul sau alte device-uri de tip desktop pentru a naviga online, iar acest trend se află într-o continuă creștere.

În același timp, însă, site-urile preferate ale românilor nu sunt pregătite pentru noile tendințe, având probleme cu viteza de încărcare, lipsa informațiilor sau deficiențe în ceea ce privește scrollingul. Astfel de probleme nu au efecte negative doar asupra experienței digitale a utilizatorului, ci impactează inclusiv businessurile online.

De aceea, performanța site-urilor trebuie îmunătățită, astfel încât varianta mobile a acestora să corespundă cerințelor Google pentru a progresa și pentru a acoperi nevoile vizitatorilor.

Florin Pețu, CEO al unei agenții SEO: „Businessurile online trebuie să renunțe la compromisuri atunci când vine vorba despre optimizarea site-ului”

La ediția din acest an a IMWorld au participat și reprezentanți ai unor agenții SEO din România, care au vorbit despre modul în care ar trebui să se deruleze procesul de optimizare a oricărui site care își dorește să ajungă pe primul loc în Google și despre importanța acestui tip de campanie de marketing pentru businessurile online.

Chiar dacă pare că SEO nu mai este de mult o noutate pentru antreprenorii români, să știți că foarte mulți dintre cei care dezvoltă afaceri online nu cunosc aproape deloc acest proces și ceea ce el presupune. De asemenea, foarte mulți se agață de tehnici învechite de SEO, care astăzi nu doar că nu mai aduc rezultate, ci atrag și penalizări din partea motorului de căutare. Evoluția tehnologiei ne obligă să ne aliniem la standardele impuse de actualitatea digitală, iar businessurile online trebuie să se conformeze cerințelor și nevoilor utilizatorilor, respectiv potențialilor clienți”, susține Florin Pețu, Managing Partner al agenției SEO AdMarks Media.

În speech-ul său, acesta a precizat că „scopul final al unei campanii SEO trebuie să fie acela de a deveni relevant și vizibil pentru întreaga piață din care faci parte, nu doar pentru 3 dintre cuvintele cheie care o compun. Iar acesta este unul dintre compromisurile pe care businessurile online le fac atunci când vine vorba de SEO. Aceste compromisuri trebuie să dispară, cele mai multe dintre ele conduc la campanii SEO iresponsabile, care pot atrage penalizări”.

Poziția zero în Google – noua țintă a businessurilor online

Referitor la optimizarea SEO a site-urilor pentru device-urile mobile, Florin Pețu atrage atenția asupra faptului că, pe viitor, căutările vocale vor avea o pondere tot mai mare din totalul interogărilor efectuate pe Google. Și, pentru că acestea sunt realizate tot de pe telefoane, site-urile cu atât mai mult ar trebui să fie optimizate din punct de vedere SEO pentru acest tip de device.

 „În SEO apare un nou termen – cel de poziția zero – care deja este implementat pe anumite tipuri de căutări; spre exemplu, atunci când căutăm `vremea în București`, Google alege un singur rezultat pe care îl consideră cel mai relevant și îl plasează deasupra celorlalte. Dacă interogarea a fost făcută prin voice search, acest rezultat este cel pe care asistentul virtual ni-l va comunica.

Deși poziția zero este un termen relativ nou și este prezent pe puține interogări, în ultimul timp se remarcă o prezență tot mai mare a sa în rezultatele afișate de motorul de căutare. Așadar, businessurile nu mai trebuie să piardă timp, ci trebuie să se asigure că au site-uri bine optimizate din punct de vedere SEO, mai ales pentru telefoanele mobile, și, de asemenea, că renunță la orice compromis care le-ar putea genera o rată de conversie foarte mică și chiar atrage penalizări din partea Google”, a mai precizat Florin Pețu.

Redactia Bebelu
Redactia Bebelu
Bebelu.ro s-a născut din plăcerea autorilor ei de a scrie, din plăcerea graficienilor ei de a desena şi de a realiza cel mai complex proiect în segmentul de creştere şi îngrijire a copilului. Bebelu este o plaformă online pentru părinţi şi copii şi pentru cei care ar dori să redevină copii. Ne propunem să încântăm vizitatorii, să-i fascinăm, să-i surprindem şi să-i reţinem în mrejele paginilor noastre.​ Publicația Bebelu a apărut în anul 2014, pentru a oferi unor oameni capabili dintr-o ţară frumoasă posibilitatea de a-şi demonstra talentele, a-şi oferi serviciile, echipa colaborând în acelaşi timp cu 16 specialişti în domeniile de maxim interes, astfel că aici veţi identifica o serie întreagă de recomandări şi informaţii foarte bine structurate, aşa încât să obtineţi ceea ce vă doriţi – o informaţie corectă, clară şi sigură. În cele 84 de secțuni vă stârnim, lună de lună, curiozitatea, fie că sunteţi animaţi de dorinţa de a avea un copil, fie deja aţi împărtăşit bucuria primelor clipe, obişnuindu-vă cu interviuri, articole şi recomandări avizate. Cititorii Bebelu.ro vor afla sfaturi, practici eficiente, vor deveni parte a unor experienţe de viaţă trăite de mămici, vor fi puşi la curent cu cele mai noi măsuri legislative care să le asigure siguranţa şi stabilitatea familiei. Cititorii se vor bucura să afle despre povestea frumoasă de viață a unei mămici celebre – Elena Băsescu, într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Bebelu,vor fi puşi în temă cu ultimele tendinţe în materie de frumuseţe, diete şi modă parcurgând atent şi rubricile permanente începând cu: Rubrici: PĂRINŢI CELEBRI – Cele mai cunoscute personalităţi mondene vor fi alături de tine pentru a te îndruma, oferindu-ţi un sfat din experienţa lor de părinte. SARCINA ŞI NAŞTEREA – este un capitol destinat celor 9 luni de viaţă intrauterină. Vor fi prezentate informaţii referitoare la simptomatologia primelor zile de sarcină, evoluţia fătului pe parcursul celor nouă luni, analize necesare, alimentaţie, sănătate, pregătire pentru naştere. Tot aici puteti găsi informaţii preţioase dedicate naşterii şi recuperării postpartum. BEBELUŞUL ÎN PRIMUL ANIŞOR – este un capitol destinat îngrijirii sugarului. Alăptarea, scorul Apgar, îngrijirea bontului ombilical, prima băiţă, diversificarea sunt doar câteva dintre cele mai captivante subcategorii. COPILUL 1-6 ANI – este un capitol dedicat creşterii şi îngrijirii copilului din primul an şi până la vârsta şcolară. Mămicile vor reuşi să afle cum anume să se descurce cu propriul copil, cum să îl îngrijească în aşa fel încât să crească perfect sănătos. EDUCAŢIE – este un capitol captivant în care poţi afla cum să îţi educi copilul în aşa fel încât să poţi obţine performanţe şcolare sigure. FAMILIA – este un capitol destinat vieţii de familie ce conţine o serie întreagă de sfaturi eficiente. COPII TALENTAŢI – este un capitol fascinant dedicat copiilor valoroși ai țării. ÎNVAŢĂ SĂ PREVII! –sunt prezentate soluţii de prevenire a anumitor probleme de sănătate ce pot afecta atât viaţa copiilor, cât şi pe cea a părinţilor.

Related Posts

Comentarii

Articole recente

Categorii Populare