Stimularea memorarii la copii este poate unul dintre cele mai neplacute moduri de a invata. Mai inainte de toate, scolarul nu va intelege de ce anume va trebui sa asimileze o anumita cantitate de informatie si mai ales in acest fel.
Fie ca este vorba de invatarea unei poezii, a numelor unor orase, rauri, a zilelor saptamanii este nevoie ca memoria copilului sa fie stimulata intru-un anumit mod de catre parinti ori de catre cadrele didactice.
Stimularea memorarii la copii se realizeaza, asadar, de catre cei apropiati, de persoanele cu care intra in contact zi de zi, mai ales in diversele activitati educative. Fie ca apeleaza la diferite tehnici, jocuri sau folosirea unor acronime, copiii vor putea fi ajutati cum anume sa memoreze ceea ce li se solicita in mediul scolar.
Iata cateva metode de stimulare a memorarii la copii:
- jocurile – prin joc copilul va putea invata mecanic anumite lucruri necesare pentru continuarea studiului in scoala. In cazul poeziilor este indicat a se folosi uneori jocul de rol – atat parintele, cat si copilul primind anumite roluri in cadrul poeziei, pe care vor trebui sa le recite cu intonatie;
- folosirea de acronime – acronimele sunt prescurtari ale unor cuvinte. Insusirea lor il va ajuta pe copil sa identifice mai usor ceea ce a invatat;
- folositi-va de scheme – schemele ori graficele ajuta la insusirea mai usoara a anumitor teme. Ii puteti arata pe harta unde anume se afla un anumit oras sau care este cursul firesc pe care il urmeaza un anumit rau;
- ajutati-l sa asocieze primele litere cu anumite structuri ce trebuiesc memorate;
- anii istorici trebuiesc invatati intr-o anumita ordine si tocmai de aceea va trebui il ajutati sa asocieze anumite date statistice ori cifre cu anii domniilor istorice;
- folositi-va de simtul umorului atunci cand il incurajati sa rosteasca o poezie – nu trebuie sa il fortati sa memoreze poezia repede si sub stresul notelor mici. Radeti, glumiti, explicati-i copilului care este rolul poeziei si firul istorioarei pe care il reprezinta.