Adolescentele pasionate de internet se dedau la un nou trend. Nu este vorba despre videoclipurile in care ele apar cantand sau dansand in fata unei camere improvizate, ci despre adevarate ritualuri de machiaj menite sa le transforme pe copile in…papusi.
[imagebrowser id=830]
Intre cele mai celebre vloggerite (fete care tin un jurnal video online) se numara Dakota Rose si Venus Palermo. Nu se stiu foarte multe despre Dakota, poreclita Kota Koti de fanii ei, dar se presupune ca are 16 ani. Venus este si mai tanara – 15 ani.
In videoclipurile lor, fetele se machiaza in asa fel incat reusesc sa isi scoata in evidenta frumusetea. Acest lucru a fost criticat aspru de organizatiile de parinti, care considera ca fetele nu fac decat sa se sexualizeze, inainte de vreme.
Parintii vad ceva tulburator in aspectul ultra-cosmetizat al copilelor care ajung sa arate aproape inuman in incercarea lor de a fi cat mai asemanatoare cu papusile de portelan.
Cat despre tinere, acestea nu par sa isi puna asemenea probleme. Dakota castiga din ce in ce mai multa popularitate in tarile din Asia, datorita stilului ei care este inspirat de anime-uri. Ochii mari ai fetei, nasul mic si buzele senzuale o fac sa arate exact ca un personaj desprins din desenele animate japoneze.
Fenomenul nu le-a scapat jurnalistilor din toata lumea care s-au grabit sa scrie articole incisive pe tema. Un ziar bolivian dezbatea controversatul subiect cu cititorii, punand accentul pe influenta pe care o au aceste tinere asupra fetelor de varsta lor.
“Mii de fete din toata lumea si-au aratat interesul fata de aceste adolescente de pe internet. Este un risc urias pe care si-l asuma copilele cand apeleaza la ajutorul acestor trucuri. Ne este teama ca acest fenomen va incuraja pedofilia si supra-sexualizarea infantila“, scriu cei de la Opinion.com.
Venus Palermo, cunoscuta online drept Venus Angelic, are 15 ani, 13.000 de fani pe Facebook si 78 de videoclipuri pe Youtube, unde le arata celor interesati ce pot sa faca pentru a arata ca un personaj de poveste.
Chiar daca tanara a primit o multime de critici, ea este sprijinita de parinti, care nu considera ca activitatile online ale fiicei lor ar putea prezenta vreun risc.
“Ei i se pare ca este dragut sa se imbrace ca o papusica si sa se machieze asa. Este o preocupare inocenta. Nu as da preocuparii ei o semnificatie mai mare decat are“, a declarat mama fetei intr-un interviu recent.
Un alt caz interesant este cel al lui Naoko Kamijyo, o tanara japoneza care era cunoscuta drept Papusa Barbie vie.
“Nu sunt o mare frumusete, dar ador sa ma machiez. Vreau sa ma schimb complet, sa fiu de nerecunoscut. De ce sa treci prin viata aratand doar ca tine?“, le-a declarat fata celor de la The New York Times.
Naoko se trezea in fiecare dimineata la ora 5 si, timp de doua ore, se aranja. Isi punea extensii, lentile de contact, gene false, isi aplica fond de ten si alte produse cosmetice, si se imbraca in asa fel incat sa arate ca o papusa Barbie.
Un studiu recent efectuat in Taiwan a aratat ca, din 13.000 de studenti, jumatate incepusera sa intre pe internet inaintea varstei de 7 ani. Realizatorii cercetarilor au gasit o legatura intre acest obicei al copiilor si preocuparea pentru imaginea corporala.
Desi multi parinti considera ca fetele trec printr-o faza atunci cand incep sa filmeze clipuri in care se machiaza excentric, pentru altii trendul reprezinta un fenomen ingrijorator, care scoate la lumina tendinta societatii actuale de a supra-sexualiza copii.