Campania Zambeste Romania, sustinuta de Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega® si initiata de GSK Consumer Healthcare, cauta in acest an ambasadori ai igienei orale in randul romanilor dispusi sa ii inspire pe cei din jurul lor sa zambeasca sanatos.
Persoanele cu varsta de peste 13 ani care doresc sa devina ambasadori Zambeste Romania trebuie sa inscrie in aplicatia speciala disponibila pe pagina de Facebook Zambeste Romania o idee de proiect: sa descrie ce au facut si cum au reusit sa ii convinga pe ceilalti sa isi imbunatateasca sanatatea orala. Poate fi o initiativa de a face un cantec pe tema igienei orale, o serbare tematica daca sunt elevi sau profesori, un biletel lasat in fiecare zi pe oglinda pentru a convinge toata casa sa nu sara peste un periajul dintilor sau oricare alta solutie care poate determina o schimbare in comportament.
Pentru a intra in cursa finala, ambasadorii trebuie sa dovedeasca prin fotografii sau video ca proiectul a fost finalizat. Cei care ating cel mai mare numar mare de beneficiari directi prin proiectul lor si au castigat sustinerea publicului prin like-uri, share-uri sau comentarii la inscriere au cele mai mari sanse de castig.
Proiectele pot fi inscrise in aplicatie incepand cu 21 aprilie si finalizate pana la data de 31 august. Castigatorii vor fi anuntati pe 8 septembrie, iar premiile care ii asteapta sunt extrem de atractive:
- Ambasadorul Zambeste Romania 2015 va castiga un city-break pentru doua persoane in Bruxelles, orasul din care a si pornit initiativa Zambeste Romania. Totodata, acesta va fi invitat pe canapeaua lui Maruta, intr-un interviu dedicat la PRO TV, si va primi produse de ingrijire orala pentru un an;
- 10 ambasadori vor primi produse de ingrijire orala pentru un an.
Competitia Ambasadorilor, solutii nationale pentru probleme reale de sanatate orala
Un studiu comandat de GSK Consumer Healthcare1 in 2014 dezvaluie ca majoritatea romanilor nu se spala pe dinti seara, asa cum recomanda medicii dentisti, ci doar dimineata, pentru ca identifica periajul dentar cu momentul de pregatire pentru interactiune sociala, vazandu-l ca un act estetic.
Pentru majoritatea oamenilor (45%) beneficiile principale ale spalatului pe dinti sunt o respiratie placuta, senzatia de dinti curati (36%), sau albirea dintilor (17%). Doar o mica parte din categoria celor mai rigurosi in igiena orala au mentionat ca, pentru ei, dinti sanatosi inseamna pe langa toate acestea si sa nu ai carii vizibile.
Peste 45% dintre respondenti au declarat ca isi periaza dintii mai putin de 2 ori pe zi, desi 90% din esantion este de acord cu importanta rutinei minime de dimineata si seara.
- Mai mult, 10% dintre persoane au spus ca se spala pe dinti doar de cateva ori pe saptamana, o data pe saptamana sau ocazional (mai putin de o data/saptamana).
- Pentru 8 din 10 romani, principala bariera de igiena orala este programul aglomerat al zilei si lipsa facilitatilor pentru a se spala pe dinti la serviciu.
Studiul Oral Care Education, realizat de Millward Brown pentru GSK Consumer Healthcare, noiembrie 2014, pe un esantion national reprezentativ de romani din mediul urban si rural (800 persoane), femei si barbati, 14 – 60 ani, intervievati prin metoda CATI.